Nařízení Rady (ES, Euratom) č. 2104/2005 ze dne 20. prosince 2005, kterým se s účinkem od 1. července 2005 upravují odměny a důchody úředníků a ostatních zaměstnanců Evropských společenství a opravné koeficienty použitelné na tyto odměny a důchody
RADA EVROPSKÉ UNIE,
s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,
s ohledem na Protokol o výsadách a imunitách Evropských společenství, a zejména na článek 13 tohoto protokolu,
s ohledem na služební řád úředníků a pracovní řád ostatních zaměstnanců Evropských společenství, stanovené nařízením Rady (EHS, Euratom, ESUO) č. 259/68(Úř. věst. L 56, 4.3.1968, s. 1. Nařízení naposledy pozměněné nařízením (ES, Euratom) č. 723/2004 (Uř. věst. L 124, 27.4.2004, s. 1).), a zejména na články 63, 64, 65, 82 a přílohy VII, XI a XIII uvedeného služebního řádu a čl. 20 první pododstavec a články 64 a 92 uvedeného pracovního řádu,
s ohledem na návrh Komise,
vzhledem k tomu, že s cílem zaručit úředníkům a ostatním zaměstnancům Evropských společenství stejný vývoj kupní síly jako státním zaměstnancům členských států je nutné upravit odměny a důchody úředníků a ostatních zaměstnanců Společenství na základě přezkoumání v roce 2005,
Článek 1
Článek 2
S účinkem od 1. července 2005 se v článku 66 služebního řádu tabulka základních měsíčních platů použitelná pro účely výpočtu odměn a důchodů nahrazuje tímto:
| 1.7.2005 | Stupeň | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Platová třída | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| 16 | 15255,00 | 15896,04 | 16564,01 | ||
| 15 | 13482,88 | 14049,45 | 14639,82 | 15047,12 | 15255,00 |
| 14 | 11916,61 | 12417,36 | 12939,16 | 13299,15 | 13482,88 |
| 13 | 10532,30 | 10974,88 | 11436,06 | 11754,22 | 11916,61 |
| 12 | 9308,79 | 9699,96 | 10107,56 | 10388,77 | 10532,30 |
| 11 | 8227,42 | 8573,15 | 8933,40 | 9181,94 | 9308,79 |
| 10 | 7271,67 | 7577,23 | 7895,64 | 8115,30 | 8227,42 |
| 9 | 6426,94 | 6697,01 | 6978,42 | 7172,57 | 7271,67 |
| 8 | 5680,34 | 5919,04 | 6167,76 | 6339,36 | 6426,94 |
| 7 | 5020,47 | 5231,44 | 5451,27 | 5602,93 | 5680,34 |
| 6 | 4437,26 | 4623,72 | 4818,01 | 4952,06 | 5020,47 |
| 5 | 3921,80 | 4086,60 | 4258,32 | 4376,79 | 4437,26 |
| 4 | 3466,22 | 3611,87 | 3763,65 | 3868,36 | 3921,80 |
| 3 | 3063,56 | 3192,29 | 3326,43 | 3418,98 | 3466,22 |
| 2 | 2707,67 | 2821,45 | 2940,01 | 3021,81 | 3063,56 |
| 1 | 2393,13 | 2493,69 | 2598,48 | 2670,77 | 2707,67 |
Článek 3
s účinkem od 1. května 2006 se opravné koeficienty podle čl. 20 odst. 2 přílohy XIII služebního řádu použitelné na důchody stanoví podle sloupce 5 následující tabulky:
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| Země/Místo | Odměna 1.7.2005 | Převod 1.1.2006 | Důchod 1.7.2005 | Důchod 1.5.2006 |
|---|---|---|---|---|
| Česká republika | 90,6 | 78,6 | 100,0 | 100,0 |
| Dánsko | 135,9 | 130,8 | 133,9 | 132,8 |
| Německo | 100,2 | 102,1 | 101,0 | 101,3 |
| Bonn | 96,0 | |||
| Karlsruhe | 95,0 | |||
| Mnichov | 106,4 | |||
| Estonsko | 80,3 | 78,1 | 100,0 | 100,0 |
| Řecko | 93,0 | 91,2 | 100,0 | 100,0 |
| Španělsko | 101,2 | 95,3 | 100,0 | 100,0 |
| Francie | 119,0 | 106,3 | 113,9 | 111,4 |
| Irsko | 122,4 | 116,3 | 120,0 | 118,7 |
| Itálie | 111,8 | 107,6 | 110,1 | 109,3 |
| Varese | 99,0 | |||
| Kypr | 92,0 | 97,2 | 100,0 | 100,0 |
| Lotyšsko | 76,1 | 72,9 | 100,0 | 100,0 |
| Litva | 77,1 | 73,6 | 100,0 | 100,0 |
| Maďarsko | 90,0 | 73,0 | 100,0 | 100,0 |
| Malta | 89,6 | 92,3 | 100,0 | 100,0 |
| Nizozemsko | 109,7 | 101,3 | 106,3 | 104,7 |
| Rakousko | 107,1 | 107,0 | 107,1 | 107,0 |
| Polsko | 81,4 | 74,9 | 100,0 | 100,0 |
| Portugalsko | 91,5 | 90,1 | 100,0 | 100,0 |
| Slovinsko | 83,0 | 80,8 | 100,0 | 100,0 |
| Slovensko | 92,9 | 82,1 | 100,0 | 100,0 |
| Finsko | 117,7 | 112,8 | 115,7 | 114,8 |
| Švédsko | 112,4 | 105,1 | 109,5 | 108,0 |
| Spojené království | 143,8 | 117,4 | 133,2 | 128,0 |
| Culham | 115,4 |
Článek 4
Článek 5
Článek 6
S účinkem od 1. ledna 2006 se náhrada cestovních výdajů za kilometr stanovený v článku 8 přílohy VII služebního řádu upravuje takto:
—0 EUR za kilometr pro vzdálenost mezi0 a 200 km—0,3417 EUR za kilometr pro vzdálenost mezi201 a 1000 km—0,5695 EUR za kilometr pro vzdálenost mezi1001 a 2000 km—0,3417 EUR za kilometr pro vzdálenost mezi2001 a 3000 km—0,1139 EUR za kilometr pro vzdálenost mezi3001 a 4000 km—0,0548 EUR za kilometr pro vzdálenost mezi4001 a 10000 km—0 EUR za kilometr pro vzdálenost vyšší než10000 kmK této náhradě cestovních výdajů za kilometr se připočte doplňkový paušální příspěvek
170,84 EUR, pokud je vzdálenost z místa zaměstnání do místa původu po železnici od 725 km do 1450 km,
341,66 EUR, pokud je vzdálenost z místa zaměstnání do místa původu po železnici rovna nebo větší než 1450 km.
Článek 7
S účinkem od 1. července 2005 činí denní příspěvek stanovený v čl. 10 odst. 1 přílohy VII služebního řádu
35,31 EUR pro úředníka, který má nárok na příspěvek na domácnost, a
28,47 EUR pro úředníka, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.
Článek 8
S účinkem od 1. července 2005 činí dolní hranice příspěvku na zařízení stanoveného v čl. 24 odst. 3 pracovního řádu ostatních zaměstnanců
1005,33 EUR pro zaměstnance, který má nárok na příspěvek na domácnost, a
597,77 EUR pro zaměstnance, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.
Článek 9
Článek 10
S účinkem od 1. července 2005 se v článku 63 pracovního řádu ostatních zaměstnanců tabulka základních měsíčních platů nahrazuje tímto:
| 1.7.2005 | Třída | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Kategorie | Skupina | 1 | 2 | 3 | 4 |
| A | I | 6144,76 | 6905,90 | 7667,04 | 8428,18 |
| II | 4459,77 | 4894,34 | 5328,91 | 5763,48 | |
| III | 3747,74 | 3914,68 | 4081,62 | 4248,56 | |
| B | IV | 3600,20 | 3952,65 | 4305,10 | 4657,55 |
| V | 2827,89 | 3014,30 | 3200,71 | 3387,12 | |
| C | VI | 2689,53 | 2847,87 | 3006,21 | 3164,55 |
| VII | 2407,22 | 2489,13 | 2571,04 | 2652,95 | |
| D | VIII | 2175,76 | 2303,90 | 2432,04 | 2560,18 |
| IX | 2095,34 | 2124,53 | 2153,72 | 2182,91 | |
Článek 11
S účinkem od 1. července 2005 se v článku 93 pracovního řádu ostatních zaměstnanců tabulka základních měsíčních platů nahrazuje tímto:
| Pracovní skupina | 1.7.2005 | Stupeň | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Třída | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
| IV | 18 | 5258,78 | 5368,14 | 5479,78 | 5593,73 | 5710,06 | 5828,81 | 5950,02 |
| 17 | 4647,85 | 4744,50 | 4843,17 | 4943,89 | 5046,70 | 5151,65 | 5258,78 | |
| 16 | 4107,89 | 4193,31 | 4280,52 | 4369,53 | 4460,40 | 4553,16 | 4647,85 | |
| 15 | 3630,66 | 3706,16 | 3783,23 | 3861,91 | 3942,22 | 4024,20 | 4107,89 | |
| 14 | 3208,87 | 3275,60 | 3343,72 | 3413,25 | 3484,23 | 3556,69 | 3630,66 | |
| 13 | 2836,08 | 2895,06 | 2955,26 | 3016,72 | 3079,46 | 3143,50 | 3208,87 | |
| III | 12 | 3630,61 | 3706,10 | 3783,17 | 3861,84 | 3942,14 | 4024,12 | 4107,80 |
| 11 | 3208,85 | 3275,57 | 3343,69 | 3413,22 | 3484,19 | 3556,65 | 3630,61 | |
| 10 | 2836,08 | 2895,06 | 2955,26 | 3016,71 | 3079,44 | 3143,48 | 3208,85 | |
| 9 | 2506,62 | 2558,74 | 2611,95 | 2666,27 | 2721,71 | 2778,31 | 2836,08 | |
| 8 | 2215,43 | 2261,50 | 2308,53 | 2356,53 | 2405,53 | 2455,56 | 2506,62 | |
| II | 7 | 2506,55 | 2558,69 | 2611,90 | 2666,23 | 2721,69 | 2778,29 | 2836,08 |
| 6 | 2215,31 | 2261,39 | 2308,42 | 2356,44 | 2405,45 | 2455,48 | 2506,55 | |
| 5 | 1957,91 | 1998,64 | 2040,21 | 2082,64 | 2125,96 | 2170,17 | 2215,31 | |
| 4 | 1730,42 | 1766,41 | 1803,15 | 1840,66 | 1878,94 | 1918,02 | 1957,91 | |
| I | 3 | 2131,74 | 2175,98 | 2221,14 | 2267,24 | 2314,29 | 2362,32 | 2411,35 |
| 2 | 1884,55 | 1923,66 | 1963,58 | 2004,33 | 2045,93 | 2088,39 | 2131,74 | |
| 1 | 1666,02 | 1700,60 | 1735,89 | 1771,92 | 1808,69 | 1846,23 | 1884,55 | |
Článek 12
S účinkem od 1. července 2005 činí dolní hranice příspěvku na zařízení stanovená v článku 94 pracovního řádu ostatních zaměstnanců
756,18 EUR pro zaměstnance, který má nárok na příspěvek na domácnost, a
448,32 EUR pro zaměstnance, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.
Článek 13
Článek 14
Článek 15
Článek 16
S účinkem od 1. července 2005 se v článku 8 přílohy XIII služebního řádu tabulka použitelných částek nahrazuje tímto:
| 1.7.2005 | Stupeň | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Platová třída | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 16 | 15255,00 | 15896,04 | 16564,01 | 16564,01 | 16564,01 | 16564,01 | ||
| 15 | 13482,88 | 14049,45 | 14639,82 | 15047,12 | 15255,00 | 15896,04 | ||
| 14 | 11916,61 | 12417,36 | 12939,16 | 13299,15 | 13482,88 | 14049,45 | 14639,82 | 15255,00 |
| 13 | 10532,30 | 10974,88 | 11436,06 | 11754,22 | 11916,61 | |||
| 12 | 9308,79 | 9699,96 | 10107,56 | 10388,77 | 10532,30 | 10974,88 | 11436,06 | 11916,61 |
| 11 | 8227,42 | 8573,15 | 8933,40 | 9181,94 | 9308,79 | 9699,96 | 10107,56 | 10532,30 |
| 10 | 7271,67 | 7577,23 | 7895,64 | 8115,30 | 8227,42 | 8573,15 | 8933,40 | 9308,79 |
| 9 | 6426,94 | 6697,01 | 6978,42 | 7172,57 | 7271,67 | |||
| 8 | 5680,34 | 5919,04 | 6167,76 | 6339,36 | 6426,94 | 6697,01 | 6978,42 | 7271,67 |
| 7 | 5020,47 | 5231,44 | 5451,27 | 5602,93 | 5680,34 | 5919,04 | 6167,76 | 6426,94 |
| 6 | 4437,26 | 4623,72 | 4818,01 | 4952,06 | 5020,47 | 5231,44 | 5451,27 | 5680,34 |
| 5 | 3921,80 | 4086,60 | 4258,32 | 4376,79 | 4437,26 | 4623,72 | 4818,01 | 5020,47 |
| 4 | 3466,22 | 3611,87 | 3763,65 | 3868,36 | 3921,80 | 4086,60 | 4258,32 | 4437,26 |
| 3 | 3063,56 | 3192,29 | 3326,43 | 3418,98 | 3466,22 | 3611,87 | 3763,65 | 3921,80 |
| 2 | 2707,67 | 2821,45 | 2940,01 | 3021,81 | 3063,56 | 3192,29 | 3326,43 | 3466,22 |
| 1 | 2393,13 | 2493,69 | 2598,48 | 2670,77 | 2707,67 | |||
Článek 17
S účinkem od 1. července 2005 činí příspěvky na vyživované dítě stanovené v článku 14 přílohy XIII služebního řádu
1.7.2005–31.12.2005282,04 EUR1.1.2006–31.12.2006295,52 EUR1.1.2007–31.12.2007309,00 EUR1.1.2008–31.12.2008322,47 EUR.Článek 18
S účinkem od 1. července 2005 činí příspěvky na vzdělání stanovené v článku 15 přílohy XIII služebního řádu
1.7.2005–31.8.200516,41 EUR1.9.2005–31.8.200632,83 EUR1.9.2006–31.8.200749,23 EUR1.9.2007–31.8.200865,65 EUR.Článek 19
S účinkem od 1. července 2005 činí pro účely článku 18 přílohy XIII služebního řádu paušální příspěvek uvedený v článku 4a přílohy VII služebního řádu platného před 1. květnem 2004:
118,88 EUR měsíčně pro úředníky v platových třídách C4 nebo C5,
182,26 EUR měsíčně pro úředníky v platových třídách C1, C2 nebo C3.
Článek 20
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 20. prosince 2005.
Za Radu
M. Beckett
předsedkyně