Tento předpis je součástí práva EU. Nařízení a směrnice EU jsou přímo použitelné nebo závazné pro členské státy včetně České republiky. Níže je zobrazen plný text v češtině z databáze EUR-Lex.
Nařízení EUCELEX 32007R1558

Nařízení Rady (ES, Euratom) č. 1558/2007 ze dne 17. prosince 2007 , kterým se s účinkem od 1. července 2007 upravují odměny a důchody úředníků a ostatních zaměstnanců Evropských společenství a opravné koeficienty použitelné na tyto odměny a důchody

Datum vydání
17.12.2007
Vstup v platnost
01.07.2007
Rok
2007
Zdroj
EUR-Lex / Úřední věstník EU
Plný text na EUR-Lex

Znění vyhlášené v Úředním věstníku EU dne 17. 12. 2007 (v platnosti od 1. 7. 2007)

Zdroj: EUR-Lex 32007R1558

32007R1558

Nařízení Rady (ES, Euratom) č. 1558/2007 ze dne 17. prosince 2007 , kterým se s účinkem od 1. července 2007 upravují odměny a důchody úředníků a ostatních zaměstnanců Evropských společenství a opravné koeficienty použitelné na tyto odměny a důchody

Aktuální znění

Nařízení Rady (ES, Euratom) č. 1558/2007 ze dne 17. prosince 2007, kterým se s účinkem od 1. července 2007 upravují odměny a důchody úředníků a ostatních zaměstnanců Evropských společenství a opravné koeficienty použitelné na tyto odměny a důchody

RADA EVROPSKÉ UNIE,

s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,

s ohledem na Protokol o výsadách a imunitách Evropských společenství, a zejména na článek 13 tohoto protokolu,

s ohledem na služební řád úředníků a pracovní řád ostatních zaměstnanců Evropských společenství stanovené nařízením Rady (EHS, Euratom, ESUO) č. 259/68(Úř. věst. L 56, 4.3.1968, s. 1. Nařízení naposledy pozměněné nařízením (ES, Euratom) č. 337/2007 (Úř. věst. L 90, 30.3.2007, p. 1).), a zejména na články 63, 64, 65, 82 a přílohy VII, XI a XIII uvedeného služebního řádu a čl. 20 první pododstavec a články 64 a 92 uvedeného pracovního řádu,

s ohledem na návrh Komise,

vzhledem k tomu, že s cílem zaručit úředníkům a ostatním zaměstnancům Evropských společenství stejný vývoj kupní síly jako osobám ve veřejné službě členských států je nutné upravit odměny a důchody úředníků a ostatních zaměstnanců Společenství v rámci přezkoumání v roce 2007,

PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

S účinkem ode dne 1. července 2007 se v čl. 63 druhém pododstavci služebního řádu datum „1. července 2006“ nahrazuje datem „1. července 2007“.

Článek 2

S účinkem ode dne 1. července 2007 se v článku 66 služebního řádu tabulka základních měsíčních platů použitelná pro účely vyměření odměn a důchodů nahrazuje tímto:

1.7.2007Stupeň
Platová třída12345
1615761,9316424,2617114,43
1513930,9114516,3015126,3015547,1415761,93
1412312,6012829,9913369,1213741,0713930,91
1310882,2811339,5711816,0712144,8112312,60
129618,1210022,2910443,4310733,9910882,28
118500,818858,039230,259487,059618,12
107513,307829,028158,008384,978500,81
96640,506919,547210,317410,917513,30
85869,096115,726372,716550,016640,50
75187,305405,285632,415789,125869,09
64584,714777,364978,115116,615187,30
54052,114222,394399,824522,234584,71
43581,393731,893888,713996,904052,11
33165,353298,373436,973532,593581,39
22797,642915,203037,713122,223165,35
12472,652576,552684,822759,522797,64

Článek 3

S účinkem ode dne 1. července 2007 se opravné koeficienty použitelné podle článku 64 služebního řádu na odměny úředníků a ostatních zaměstnanců stanoví podle sloupce 2 následující tabulky.
S účinkem ode dne 1. ledna 2008 se opravné koeficienty použitelné podle čl. 17 odst. 3 přílohy VII služebního řádu na převody úředníků a ostatních zaměstnanců stanoví podle sloupce 3 následující tabulky.
S účinkem od 1. července 2007 se opravné koeficienty podle čl. 20 odst. 2 přílohy XIII služebního řádu použitelné na důchody stanoví podle sloupce 4 následující tabulky.

S účinkem od 1. května 2008 se opravné koeficienty podle čl. 20 odst. 2 přílohy XIII služebního řádu použitelné na důchody stanoví podle sloupce 5 následující tabulky.

12345
Země/Místo

Odměna

1.7.2007

Převod

1.1.2008

Důchod

1.7.2007

Důchod

1.5.2008

Bulharsko65,858,0100,0100,0
Česká republika81,274,7100,0100,0
Dánsko139,4135,3136,1135,3
Německo99,399,7100,0100,0
Bonn98,3
Karlsruhe96,9
Mnichov106,6
Estonsko79,677,7100,0100,0
Řecko95,393,3100,0100,0
Španělsko100,496,4100,0100,0
Francie117,4107,3109,3107,3
Irsko121,8118,0118,8118,0
Itálie110,6107,1107,8107,1
Varese98,6
Kypr89,992,0100,0100,0
Lotyšsko79,375,2100,0100,0
Litva71,367,8100,0100,0
Maďarsko89,877,7100,0100,0
Malta84,887,0100,0100,0
Nizozemsko111,5103,0104,7103,0
Rakousko107,8107,2107,3107,2
Polsko80,773,0100,0100,0
Portugalsko92,290,6100,0100,0
Rumunsko76,370,5100,0100,0
Slovinsko88,384,1100,0100,0
Slovensko81,374,8100,0100,0
Finsko117,8114,6115,2114,6
Švédsko117,0113,7114,4113,7
Spojené království143,1119,8124,5119,8
Culham115,9

Článek 4

S účinkem ode dne 1. července 2007 činí příspěvek na rodičovskou dovolenou stanovený v čl. 42a druhém a třetím pododstavci služebního řádu 849,38 EUR a 1132,49 EUR pro osamělé rodiče.

Článek 5

S účinkem ode dne 1. července 2007 činí základní příspěvek na domácnost stanovený v čl. 1 odst. 1 přílohy VII služebního řádu 158,86 EUR.
S účinkem ode dne 1. července 2007 činí příspěvek na vyživované dítě stanovený v čl. 2 odst. 1 přílohy VII služebního řádu 347,13 EUR.
S účinkem ode dne 1. července 2007 činí příspěvek na vzdělání stanovený v čl. 3 odst. 1 přílohy VII služebního řádu 235,53 EUR.
S účinkem ode dne 1. července 2007 činí příspěvek na vzdělání stanovený v čl. 3 odst. 2 přílohy VII služebního řádu 84,80 EUR.
S účinkem ode dne 1. července 2007 činí minimální částka pro příspěvek za práci v zahraničí stanovená v článku 69 služebního řádu a v čl. 4 odst. 1 druhém pododstavci přílohy VII služebního řádu 470,83 EUR.

Článek 6

S účinkem ode dne 1. ledna 2008 se příspěvek na cestovné za kilometr stanovený v čl. 8 odst. 2 druhém pododstavci přílohy VII služebního řádu upravuje takto:

  • 0 EUR za každý kilometr od 0 do 200 km

  • 0,3531 EUR za každý kilometr od 201 do 1000 km

  • 0,5884 EUR za každý kilometr od 1001 do 2000 km

  • 0,3531 EUR za každý kilometr od 2001 do 3000 km

  • 0,1177 EUR za každý kilometr od 3001 do 4000 km

  • 0,0567 EUR za každý kilometr od 4001 do 10000 km

  • 0 EUR za každý kilometr nad 10000 km.

K uvedenému příspěvku na cestovné za kilometr se připočítá doplňkový paušální příspěvek:

  • 176,52 EUR, je-li vzdálenost po železnici mezi místem výkonu služebních povinností a místem původu od 725 km do 1450 km,

  • 353,02 EUR, je-li vzdálenost po železnici mezi místem výkonu služebních povinností a místem původu rovna nebo větší než 1450 km.

Článek 7

S účinkem ode dne 1. července 2007 činí denní příspěvek stanovený v čl. 10 odst. 1 přílohy VII služebního řádu:

  • 36,48 EUR pro úředníka, který má nárok na příspěvek na domácnost,

  • 29,41 EUR pro úředníka, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.

Článek 8

S účinkem ode dne 1. července 2007 činí dolní hranice příspěvku na zařízení stanovená v čl. 24 odst. 3 pracovního řádu ostatních zaměstnanců:

  • 1038,73 EUR pro zaměstnance, který má nárok na příspěvek na domácnost,

  • 617,64 EUR pro zaměstnance, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.

Článek 9

S účinkem ode dne 1. července 2007 činí dolní hranice pro příspěvek v nezaměstnanosti stanovený v čl. 28a odst. 3 druhém pododstavci pracovního řádu ostatních zaměstnanců 1245,73 EUR a horní hranice 2491,48 EUR a paušální srážka činí 1132,49 EUR.

Článek 10

S účinkem ode dne 1. července 2007 se tabulka základních měsíčních platů v článku 63 pracovního řádu ostatních zaměstnanců nahrazuje tímto:

1.7.2007Stupeň
KategorieSkupina1234
AI6348,957135,397921,838708,27
II4607,965056,985506,005955,02
III3872,284044,774217,264389,75
BIV3719,834084,004448,174812,34
V2921,863114,473307,083499,69
CVI2778,902942,503106,103269,70
VII2487,222571,852656,482741,11
DVIII2248,062380,462512,862645,26
IX2164,972195,132225,292255,45

Článek 11

S účinkem ode dne 1. července 2007 se tabulka základních měsíčních platů v článku 93 pracovního řádu ostatních zaměstnanců nahrazuje tímto:

Funkční skupina1.7.2007Stupeň
Platová třída1234567
IV185433,535546,535661,875779,615899,816022,506147,74
174802,294902,165004,115108,175214,405322,845433,53
164244,394332,664422,764514,734608,624704,464802,29
153751,303829,313908,953990,244073,224157,924244,39
143315,503384,443454,833526,673600,013674,883751,30
132930,322991,263053,463116,963181,783247,953315,50
III123751,253829,253908,883990,164073,144157,844244,30
113315,473384,413454,793526,633599,973674,833751,25
102930,322991,253053,453116,953181,773247,933315,47
92589,912643,762698,742754,862812,142870,622930,32
82289,042336,642385,232434,832485,462537,152589,91
II72589,842643,712698,702754,832812,122870,612930,32
62288,932336,532385,132434,742485,382537,072589,84
52022,972065,052108,002151,842196,602242,292288,93
41787,921825,111863,071901,821941,371981,752022,97
I32202,572248,292294,952342,582391,202440,822491,48
21947,171987,582028,832070,942113,922157,792202,57
11721,381757,111793,571830,801868,791907,581947,17

Článek 12

S účinkem ode dne 1. července 2007 činí dolní hranice příspěvku na zařízení stanovená v článku 94 pracovního řádu ostatních zaměstnanců:

  • 781,31 EUR pro zaměstnance, který má nárok na příspěvek na domácnost,

  • 463,22 EUR pro zaměstnance, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.

Článek 13

S účinkem ode dne 1. července 2007 činí dolní hranice pro příspěvek v nezaměstnanosti stanovený v čl. 96 odst. 3 druhém pododstavci pracovního řádu ostatních zaměstnanců 934,31 EUR a horní hranice 1868,61 EUR a paušální srážka činí 849,38 EUR.

Článek 14

S účinkem ode dne 1. července 2007 činí příspěvky za práci na směny stanovené v čl. 1 odst. 1 prvním pododstavci nařízení Rady (ESUO, EHS, Euratom) č. 300/76(Nařízení Rady (ESUO, ES, Euratom) č. 300/76 ze dne 9. února 1976 o stanovení kategorií úředníků, podmínek poskytování a výše příspěvků, které mohou být poskytovány úředníkům pracujícím na směny (Úř. věst. L 38, 13.2.1976, s. 1). Nařízení doplněné nařízením (Euratom, ESUO, EHS) č. 1307/87 (Úř. věst. L 124, 13.5.1987, s. 6) a naposledy pozměněné nařízením (ES, Euratom) č. 1873/2006 (Úř. věst. L 360, 19.12.2006, s. 61).) 356,04 EUR, 537,38 EUR, 587,56 EUR a 801,03 EUR.

Článek 15

S účinkem ode dne 1. července 2007 se na částky uvedené v článku 4 nařízení Rady (EHS, Euratom, ESUO) č. 260/68(Nařízení Rady (EHS, Euratom, ESUO) č. 260/68 ze dne 29. února 1968, kterým se stanoví podmínky a postup pro uplatňování daně ve prospěch Evropských společenství (Úř. věst. L 56, 4.3.1968, s. 8). Nařízení naposledy pozměněné nařízením (ES, Euratom) č. 1750/2002 (Úř. věst. L 264, 2.10.2002, s. 15).) použije opravný koeficient 5,139465.

Článek 16

S účinkem ode dne 1. července 2007 se tabulka v čl. 8 odst. 2 přílohy XIII služebního řádu nahrazuje tímto:

1.7.2007Stupeň
Platová třída12345678
1615761,9316424,2617114,4317114,4317114,4317114,43
1513930,9114516,3015126,3015547,1415761,9316424,26
1412312,6012829,9913369,1213741,0713930,9114516,3015126,3015761,93
1310882,2811339,5711816,0712144,8112312,60
129618,1210022,2910443,4310733,9910882,2811339,5711816,0712312,60
118500,818858,039230,259487,059618,1210022,2910443,4310882,28
107513,307829,028158,008384,978500,818858,039230,259618,12
96640,506919,547210,317410,917513,30
85869,096115,726372,716550,016640,506919,547210,317513,30
75187,305405,285632,415789,125869,096115,726372,716640,50
64584,714777,364978,115116,615187,305405,285632,415869,09
54052,114222,394399,824522,234584,714777,364978,115187,30
43581,393731,893888,713996,904052,114222,394399,824584,71
33165,353298,373436,973532,593581,393731,893888,714052,11
22797,642915,203037,713122,223165,353298,373436,973581,39
12472,652576,552684,822759,522797,64

Článek 17

S účinkem ode dne 1. července 2007 činí příspěvek na vyživované dítě stanovený v čl. 14 prvním pododstavci přílohy XIII služebního řádu:

1.7.2007–31.12.2007319,271.1.2008–31.12.2008333,19

Článek 18

S účinkem ode dne 1. července 2007 činí příspěvek na vzdělání stanovený v čl. 15 prvním pododstavci přílohy XIII služebního řádu:

1.7.2007–31.8.200750,861.9.2007–31.8.200867,83

Článek 19

S účinkem ode dne 1. července 2007 pro účely uplatňování čl. 18 odst. 1 přílohy XIII služebního řádu činí částka paušálního příspěvku uvedená v článku 4a přílohy VII služebního řádu platného do 1. května 2004:

  • 122,83 EUR měsíčně pro úředníky platové třídy C4 nebo C5,

  • 188,31 EUR měsíčně pro úředníky platové třídy C1, C2 nebo C3.

Článek 20

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 17. prosince 2007.

Za Radu

předseda

J. Silva

Tento web používá nezbytné cookies pro fungování služby a volitelné analytické cookies pro měření návštěvnosti. Více informací