Nařízení Rady (ES, Euratom) č. 420/2008 ze dne 14. května 2008, kterým se s účinkem od 1. července 2007 upravují odměny a důchody úředníků a ostatních zaměstnanců Evropských společenství
RADA EVROPSKÉ UNIE,
s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,
s ohledem na Protokol o výsadách a imunitách Evropských společenství, a zejména na článek 13 tohoto protokolu,
s ohledem na služební řád úředníků a pracovní řád ostatních zaměstnanců Evropských společenství stanovené nařízením Rady (EHS, Euratom, ESUO) č. 259/68(Úř. věst. L 56, 4.3.1968, s. 1. Nařízení naposledy pozměněné nařízením (ES, Euratom) č. 1558/2007 (Úř. věst. L 340, 22.12.2007, s. 1).), a zejména na články 63, 65 a 82 a přílohy VII, XI a XIII služebního řádu a na čl. 20 první pododstavec a články 64 a 92 pracovního řádu,
s ohledem na návrh Komise,
vzhledem k těmto důvodům:
Článek 1
S účinkem ode dne 1. července 2007 se v článku 66 služebního řádu tabulka základních měsíčních platů použitelná pro účely vyměření odměn a důchodů nahrazuje tímto:
| 1.7.2007 | Stupeň | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Plat. třída | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| 16 | 15824,35 | 16489,31 | 17182,21 | ||
| 15 | 13986,08 | 14573,79 | 15186,20 | 15608,71 | 15824,35 |
| 14 | 12361,36 | 12880,80 | 13422,07 | 13795,49 | 13986,08 |
| 13 | 10925,38 | 11384,48 | 11862,87 | 12192,91 | 12361,36 |
| 12 | 9656,21 | 10061,97 | 10484,79 | 10776,50 | 10925,38 |
| 11 | 8534,47 | 8893,10 | 9266,80 | 9524,62 | 9656,21 |
| 10 | 7543,05 | 7860,02 | 8190,31 | 8418,17 | 8534,47 |
| 9 | 6666,80 | 6946,94 | 7238,86 | 7440,26 | 7543,05 |
| 8 | 5892,33 | 6139,94 | 6397,95 | 6575,95 | 6666,80 |
| 7 | 5207,84 | 5426,68 | 5654,72 | 5812,04 | 5892,33 |
| 6 | 4602,86 | 4796,28 | 4997,82 | 5136,87 | 5207,84 |
| 5 | 4068,16 | 4239,11 | 4417,24 | 4540,14 | 4602,86 |
| 4 | 3595,57 | 3746,66 | 3904,10 | 4012,72 | 4068,16 |
| 3 | 3177,89 | 3311,43 | 3450,58 | 3546,58 | 3595,57 |
| 2 | 2808,72 | 2926,75 | 3049,73 | 3134,58 | 3177,89 |
| 1 | 2482,44 | 2586,76 | 2695,45 | 2770,45 | 2808,72 |
Článek 2
Článek 3
Článek 4
S účinkem ode dne 1. ledna 2008 se příspěvek na kilometrovné stanovený v čl. 8 odst. 2 druhém pododstavci přílohy VII služebního řádu upravuje takto:
0 EUR za každý kilometr od 0 do 200 km,
0,3545 EUR za každý kilometr od 201 do 1000 km,
0,5908 EUR za každý kilometr od 1001 do 2000 km,
0,3545 EUR za každý kilometr od 2001 do 3000 km,
0,1181 EUR za každý kilometr od 3001 do 4000 km,
0,0569 EUR za každý kilometr od 4001 do 10000 km,
0 EUR za každý kilometr nad 10000 km.
K uvedenému příspěvku na kilometrovné se připočítá paušální příplatek:
177,22 EUR, je-li vzdálenost po železnici mezi místem výkonu služebních povinností a místem původu od 725 km do 1450 km,
354,41 EUR, je-li vzdálenost po železnici mezi místem výkonu služebních povinností a místem původu rovna nebo větší než 1450 km.
Článek 5
S účinkem ode dne 1. července 2007 činí denní příspěvek stanovený v čl. 10 odst. 1 přílohy VII služebního řádu:
36,63 EUR pro úředníka, který má nárok na příspěvek na domácnost,
29,53 EUR pro úředníka, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.
Článek 6
S účinkem ode dne 1. července 2007 činí dolní hranice příspěvku na zařízení stanoveného v čl. 24 odst. 3 pracovního řádu:
1042,85 EUR pro zaměstnance, který má nárok na příspěvek na domácnost,
620,08 EUR pro zaměstnance, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.
Článek 7
Článek 8
S účinkem ode dne 1. července 2007 se tabulka základních měsíčních platů v článku 63 pracovního řádu nahrazuje tímto:
| 1.7.2007 | Stupeň | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| Kategorie | Skupina | 1 | 2 | 3 | 4 |
| A | I | 6374,10 | 7163,65 | 7953,20 | 8742,75 |
| II | 4626,21 | 5077,00 | 5527,79 | 5978,58 | |
| III | 3887,62 | 4060,79 | 4233,96 | 4407,13 | |
| B | IV | 3734,56 | 4100,17 | 4465,78 | 4831,39 |
| V | 2933,43 | 3126,80 | 3320,17 | 3513,54 | |
| C | VI | 2789,91 | 2954,16 | 3118,41 | 3282,66 |
| VII | 2497,07 | 2582,03 | 2666,99 | 2751,95 | |
| D | VIII | 2256,96 | 2389,89 | 2522,82 | 2655,75 |
| IX | 2173,54 | 2203,82 | 2234,10 | 2264,38 | |
Článek 9
S účinkem ode dne 1. července 2007 se tabulka základních měsíčních platů v článku 93 pracovního řádu nahrazuje tímto:
| Funkční skupina | 1.7.2007 | Stupeň | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Plat. třída | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
| IV | 18 | 5455,05 | 5568,49 | 5684,30 | 5802,51 | 5923,17 | 6046,35 | 6172,09 |
| 17 | 4821,32 | 4921,58 | 5023,93 | 5128,40 | 5235,05 | 5343,92 | 5455,05 | |
| 16 | 4261,20 | 4349,82 | 4440,28 | 4532,62 | 4626,88 | 4723,10 | 4821,32 | |
| 15 | 3766,16 | 3844,48 | 3924,43 | 4006,04 | 4089,35 | 4174,39 | 4261,20 | |
| 14 | 3328,63 | 3397,85 | 3468,51 | 3540,64 | 3614,28 | 3689,44 | 3766,16 | |
| 13 | 2941,93 | 3003,11 | 3065,56 | 3129,31 | 3194,39 | 3260,82 | 3328,63 | |
| III | 12 | 3766,10 | 3844,42 | 3924,36 | 4005,97 | 4089,27 | 4174,31 | 4261,11 |
| 11 | 3328,60 | 3397,82 | 3468,48 | 3540,60 | 3614,23 | 3689,38 | 3766,10 | |
| 10 | 2941,92 | 3003,10 | 3065,55 | 3129,30 | 3194,37 | 3260,80 | 3328,60 | |
| 9 | 2600,17 | 2654,24 | 2709,43 | 2765,77 | 2823,29 | 2881,99 | 2941,92 | |
| 8 | 2298,11 | 2345,90 | 2394,68 | 2444,48 | 2495,31 | 2547,20 | 2600,17 | |
| II | 7 | 2600,10 | 2654,18 | 2709,39 | 2765,74 | 2823,27 | 2881,99 | 2941,93 |
| 6 | 2297,99 | 2345,79 | 2394,58 | 2444,38 | 2495,22 | 2547,12 | 2600,10 | |
| 5 | 2030,98 | 2073,23 | 2116,35 | 2160,37 | 2205,30 | 2251,17 | 2297,99 | |
| 4 | 1795,00 | 1832,33 | 1870,45 | 1909,35 | 1949,06 | 1989,60 | 2030,98 | |
| I | 3 | 2211,30 | 2257,19 | 2304,04 | 2351,86 | 2400,67 | 2450,49 | 2501,35 |
| 2 | 1954,88 | 1995,46 | 2036,87 | 2079,14 | 2122,29 | 2166,34 | 2211,30 | |
| 1 | 1728,20 | 1764,07 | 1800,68 | 1838,05 | 1876,20 | 1915,14 | 1954,88 | |
Článek 10
S účinkem ode dne 1. července 2007 činí dolní hranice příspěvku na zařízení stanoveného v článku 94 pracovního řádu:
784,40 EUR pro zaměstnance, který má nárok na příspěvek na domácnost,
465,05 EUR pro zaměstnance, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.
Článek 11
Článek 12
Článek 13
Článek 14
S účinkem ode dne 1. července 2007 se tabulka v čl. 8 odst. 2 přílohy XIII služebního řádu nahrazuje tímto:
| 1.7.2007 | Stupeň | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Plat. třída | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 16 | 15824,35 | 16489,31 | 17182,21 | 17182,21 | 17182,21 | 17182,21 | ||
| 15 | 13986,08 | 14573,79 | 15186,20 | 15608,71 | 15824,35 | 16489,31 | ||
| 14 | 12361,36 | 12880,80 | 13422,07 | 13795,49 | 13986,08 | 14573,79 | 15186,20 | 15824,35 |
| 13 | 10925,38 | 11384,48 | 11862,87 | 12192,91 | 12361,36 | |||
| 12 | 9656,21 | 10061,97 | 10484,79 | 10776,50 | 10925,38 | 11384,48 | 11862,87 | 12361,36 |
| 11 | 8534,47 | 8893,10 | 9266,80 | 9524,62 | 9656,21 | 10061,97 | 10484,79 | 10925,38 |
| 10 | 7543,05 | 7860,02 | 8190,31 | 8418,17 | 8534,47 | 8893,10 | 9266,80 | 9656,21 |
| 9 | 6666,80 | 6946,94 | 7238,86 | 7440,26 | 7543,05 | |||
| 8 | 5892,33 | 6139,94 | 6397,95 | 6575,95 | 6666,80 | 6946,94 | 7238,86 | 7543,05 |
| 7 | 5207,84 | 5426,68 | 5654,72 | 5812,04 | 5892,33 | 6139,94 | 6397,95 | 6666,80 |
| 6 | 4602,86 | 4796,28 | 4997,82 | 5136,87 | 5207,84 | 5426,68 | 5654,72 | 5892,33 |
| 5 | 4068,16 | 4239,11 | 4417,24 | 4540,14 | 4602,86 | 4796,28 | 4997,82 | 5207,84 |
| 4 | 3595,57 | 3746,66 | 3904,10 | 4012,72 | 4068,16 | 4239,11 | 4417,24 | 4602,86 |
| 3 | 3177,89 | 3311,43 | 3450,58 | 3546,58 | 3595,57 | 3746,66 | 3904,10 | 4068,16 |
| 2 | 2808,72 | 2926,75 | 3049,73 | 3134,58 | 3177,89 | 3311,43 | 3450,58 | 3595,57 |
| 1 | 2482,44 | 2586,76 | 2695,45 | 2770,45 | 2808,72 | |||
Článek 15
S účinkem ode dne 1. července 2007 činí příspěvek na vyživované dítě stanovený v čl. 14 prvním pododstavci přílohy XIII služebního řádu:
1.7.2007–31.12.2007320,54 EUR1.1.2008–31.12.2008334,51 EURČlánek 16
S účinkem ode dne 1. července 2007 činí příspěvek na vzdělání stanovený v čl. 15 prvním pododstavci přílohy XIII služebního řádu:
1.7.2007–31.8.200751,07 EUR1.9.2007–31.8.200868,10 EURČlánek 17
S účinkem ode dne 1. července 2007 pro účely uplatňování čl. 18 odst. 1 přílohy XIII služebního řádu činí částka paušálního příspěvku uvedeného v článku 4a přílohy VII služebního řádu platného do 1. května 2004:
123,31 EUR měsíčně pro úředníky platové třídy C4 nebo C5,
189,06 EUR měsíčně pro úředníky platové třídy C1, C2 nebo C3.
Článek 18
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 14. května 2008.
Za Radu
předseda
A. Bajuk