Nařízení Rady (ES, Euratom) č. 1323/2008 ze dne 18. prosince 2008, kterým se s účinkem od 1. července 2008 upravují odměny a důchody úředníků a ostatních zaměstnanců Evropských společenství a opravné koeficienty použitelné na tyto odměny a důchody
RADA EVROPSKÉ UNIE,
s ohledem na Smlouvu o založení Evropského společenství,
s ohledem na Protokol o výsadách a imunitách Evropských společenství, a zejména na článek 13 tohoto protokolu,
s ohledem na služební řád úředníků a pracovní řád ostatních zaměstnanců Evropských společenství stanovené nařízením Rady (EHS, Euratom, ESUO) č. 259/68(Úř. věst. L 56, 4.3.1968, s. 1.), a zejména na články 63, 64, 65 a 82 služebního řádu a přílohy VII, XI a XIII služebního řádu a čl. 20 první pododstavec a články 64 a 92 pracovní řádu ostatních zaměstnanců,
s ohledem na návrh Komise,
vzhledem k těmto důvodům:
s cílem zaručit úředníkům a ostatním zaměstnancům Evropských společenství stejný vývoj kupní síly jako osobám ve veřejné službě členských států, je nutné upravit odměny a důchody úředníků a ostatních zaměstnanců Evropských společenství podle přezkumu z roku 2008,
Článek 1
Článek 2
S účinkem ode dne 1. července 2008 se v článku 66 služebního řádu tabulka základních měsíčních platů použitelná pro účely vyměření odměn a důchodů nahrazuje tímto:
| 1.7.2008 | STUPEŇ | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| PLATOVÁ TŘÍDA | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| 16 | 16299,08 | 16983,99 | 17697,68 | ||
| 15 | 14405,66 | 15011,01 | 15641,79 | 16076,97 | 16299,08 |
| 14 | 12732,20 | 13267,22 | 13824,73 | 14209,36 | 14405,66 |
| 13 | 11253,14 | 11726,01 | 12218,75 | 12558,70 | 12732,20 |
| 12 | 9945,89 | 10363,83 | 10799,33 | 11099,79 | 11253,14 |
| 11 | 8790,51 | 9159,90 | 9544,81 | 9810,36 | 9945,89 |
| 10 | 7769,34 | 8095,82 | 8436,01 | 8670,72 | 8790,51 |
| 9 | 6866,80 | 7155,35 | 7456,03 | 7663,46 | 7769,34 |
| 8 | 6069,10 | 6324,13 | 6589,88 | 6773,22 | 6866,80 |
| 7 | 5364,07 | 5589,48 | 5824,35 | 5986,40 | 6069,10 |
| 6 | 4740,94 | 4940,16 | 5147,76 | 5290,97 | 5364,07 |
| 5 | 4190,20 | 4366,28 | 4549,76 | 4676,34 | 4740,94 |
| 4 | 3703,44 | 3859,06 | 4021,22 | 4133,10 | 4190,20 |
| 3 | 3273,22 | 3410,76 | 3554,09 | 3652,97 | 3703,44 |
| 2 | 2892,98 | 3014,55 | 3141,22 | 3228,61 | 3273,22 |
| 1 | 2556,91 | 2664,35 | 2776,31 | 2853,56 | 2892,98 |
Článek 3
S účinkem ode dne 16. května 2008 se opravné koeficienty podle čl. 20 odst. 1 přílohy XIII služebního řádu použitelné na důchody stanoví podle sloupce 7 následující tabulky.
| Země/místo | Odměna 1.7.2008 | Převod 1.1.2009 | Důchod 1.7.2008 | Odměna 16.5.2008 | Odměna 1.5.2008 | Důchod 16.5.2008 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| Bulharsko | 62,5 | 100,0 | 70,5 | |||
| Česká republika | 98,1 | 91,1 | 100,0 | |||
| Dánsko | 139,4 | 136,4 | 136,4 | |||
| Německo | 98,9 | 99,4 | 100,0 | |||
| Bonn | 98,0 | |||||
| Karlsruhe | 96,4 | |||||
| Mnichov | 105,3 | |||||
| Estonsko | 81,9 | 100,0 | 85,0 | |||
| Řecko | 95,0 | 94,9 | 100,0 | |||
| Španělsko | 101,6 | 96,0 | 100,0 | |||
| Francie | 115,5 | 106,3 | 106,3 | |||
| Irsko | 121,9 | 118,5 | 118,5 | |||
| Itálie | 111,5 | 107,6 | 107,6 | |||
| Varese | 98,6 | |||||
| Kypr | 89,2 | 91,9 | 100,0 | |||
| Lotyšsko | 79,8 | 100,0 | 85,1 | |||
| Litva | 71,9 | 100,0 | 76,3 | |||
| Maďarsko | 94,0 | 81,6 | 100,0 | |||
| Malta | 85,0 | 86,7 | 100,0 | |||
| Nizozemsko | 109,1 | 101,5 | 101,5 | |||
| Rakousko | 107,8 | 106,9 | 106,9 | |||
| Polsko | 84,6 | 100,0 | 93,8 | |||
| Portugalsko | 91,7 | 91,0 | 100,0 | |||
| Rumunsko | 66,9 | 100,0 | 75,2 | |||
| Slovinsko | 86,0 | 100,0 | 90,2 | |||
| Slovensko | 87,3 | 81,9 | 100,0 | |||
| Finsko | 119,8 | 116,2 | 116,2 | |||
| Švédsko | 115,3 | 111,5 | 111,5 | |||
| Spojené království | 105,4 | 125,6 | 105,4 | |||
| Culham | 100,9 |
Článek 4
Článek 5
Článek 6
S účinkem ode dne 1. ledna 2009 se příspěvek na cestovné za kilometr stanovený v čl. 8 odst. 2 druhém pododstavci přílohy VII služebního řádu upravuje takto:
EUR 0 za každý kilometr od 0 do 200 km
EUR 0,3651 za každý kilometr od 201 do 1000 km
EUR 0,6085 za každý kilometr od 1001 do 2000 km
EUR 0,3651 za každý kilometr od 2001 do 3000 km
EUR 0,1216 za každý kilometr od 3001 do 4000 km
EUR 0,0586 za každý kilometr od 4001 do 10000 km
EUR 0 za každý kilometr nad 10000 km.
K uvedenému příspěvku na cestovné za kilometr se připočítá doplňkový paušální příspěvek:
182,54 EUR, je-li vzdálenost po železnici mezi místem výkonu služebních povinností a místem původu od 725 km do 1450 km,
365,04 EUR, je-li vzdálenost po železnici mezi místem výkonu služebních povinností a místem původu rovna nebo větší než 1450 km.
Článek 7
S účinkem ode dne 1. července 2008 činí denní příspěvek stanovený v čl. 10 odst. 1 přílohy VII služebního řádu:
37,73 EUR pro úředníka, který má nárok na příspěvek na domácnost,
30,42 EUR pro úředníka, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.
Článek 8
S účinkem ode dne 1. července 2008 činí dolní hranice příspěvku na zařízení stanovená v čl. 24 odst. 3 pracovního řádu ostatních zaměstnanců:
1074,14 EUR pro zaměstnance, který má nárok na příspěvek na domácnost,
638,68 EUR pro zaměstnance, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.
Článek 9
Článek 10
S účinkem ode dne 1. července 2008 se tabulka základních měsíčních platů v článku 63 pracovního řádu ostatních zaměstnanců nahrazuje tímto:
| 1.7.2008 | STUPEŇ | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| KATEGORIE | SKUPINA | 1 | 2 | 3 | 4 |
| A | I | 6565,32 | 7378,56 | 8191,80 | 9005,04 |
| II | 4765,00 | 5229,31 | 5693,62 | 6157,93 | |
| III | 4004,25 | 4182,62 | 4360,99 | 4539,36 | |
| B | IV | 3846,60 | 4223,18 | 4599,76 | 4976,34 |
| V | 3021,43 | 3220,60 | 3419,77 | 3618,94 | |
| C | VI | 2873,61 | 3042,79 | 3211,97 | 3381,15 |
| VII | 2571,98 | 2659,49 | 2747,00 | 2834,51 | |
| D | VIII | 2324,67 | 2461,59 | 2598,51 | 2735,43 |
| IX | 2238,75 | 2269,94 | 2301,13 | 2332,32 | |
Článek 11
S účinkem ode dne 1. července 2008 se tabulka základních měsíčních platů v článku 93 pracovního řádu ostatních zaměstnanců nahrazuje tímto:
| FUNKČNÍ SKUPINA | 1.7.2008 | STUPEŇ | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PLATOVÁ TŘÍDA | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
| IV | 18 | 5618,70 | 5735,55 | 5854,82 | 5976,58 | 6100,87 | 6227,74 | 6357,25 |
| 17 | 4965,96 | 5069,23 | 5174,64 | 5282,26 | 5392,10 | 5504,24 | 5618,70 | |
| 16 | 4389,04 | 4480,31 | 4573,49 | 4668,59 | 4765,68 | 4864,79 | 4965,96 | |
| 15 | 3879,15 | 3959,82 | 4042,17 | 4126,23 | 4212,03 | 4299,63 | 4389,04 | |
| 14 | 3428,49 | 3499,79 | 3572,57 | 3646,87 | 3722,70 | 3800,12 | 3879,15 | |
| 13 | 3030,19 | 3093,21 | 3157,53 | 3223,19 | 3290,22 | 3358,65 | 3428,49 | |
| III | 12 | 3879,08 | 3959,75 | 4042,09 | 4126,14 | 4211,95 | 4299,53 | 4388,94 |
| 11 | 3428,46 | 3499,75 | 3572,53 | 3646,82 | 3722,65 | 3800,06 | 3879,08 | |
| 10 | 3030,18 | 3093,19 | 3157,51 | 3223,17 | 3290,20 | 3358,62 | 3428,46 | |
| 9 | 2678,17 | 2733,86 | 2790,71 | 2848,74 | 2907,98 | 2968,45 | 3030,18 | |
| 8 | 2367,05 | 2416,27 | 2466,52 | 2517,81 | 2570,17 | 2623,61 | 2678,17 | |
| II | 7 | 2678,11 | 2733,81 | 2790,67 | 2848,71 | 2907,97 | 2968,45 | 3030,19 |
| 6 | 2366,93 | 2416,16 | 2466,42 | 2517,72 | 2570,08 | 2623,54 | 2678,11 | |
| 5 | 2091,91 | 2135,42 | 2179,84 | 2225,18 | 2271,46 | 2318,70 | 2366,93 | |
| 4 | 1848,85 | 1887,30 | 1926,56 | 1966,63 | 2007,53 | 2049,29 | 2091,91 | |
| I | 3 | 2277,64 | 2324,91 | 2373,16 | 2422,41 | 2472,69 | 2524,01 | 2576,39 |
| 2 | 2013,53 | 2055,32 | 2097,98 | 2141,52 | 2185,96 | 2231,33 | 2277,64 | |
| 1 | 1780,05 | 1816,99 | 1854,70 | 1893,20 | 1932,49 | 1972,59 | 2013,53 | |
Článek 12
S účinkem ode dne 1. července 2008 činí dolní hranice příspěvku na zařízení stanovená v článku 94 pracovního řádu ostatních zaměstnanců:
807,93 EUR pro zaměstnance, který má nárok na příspěvek na domácnost,
479,00 EUR pro zaměstnance, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.
Článek 13
Článek 14
Článek 15
Článek 16
S účinkem ode dne 1. července 2008 se tabulka v čl. 8 odst. 2 přílohy XIII služebního řádu nahrazuje tímto:
| 1.7.2008 | STUPEŇ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PLATOVÁ TŘÍDA | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 16 | 16299,08 | 16983,99 | 17697,68 | 17697,68 | 17697,68 | 17697,68 | ||
| 15 | 14405,66 | 15011,01 | 15641,79 | 16076,97 | 16299,08 | 16983,99 | ||
| 14 | 12732,20 | 13267,22 | 13824,73 | 14209,36 | 14405,66 | 15011,01 | 15641,79 | 16299,08 |
| 13 | 11253,14 | 11726,01 | 12218,75 | 12558,70 | 12732,20 | |||
| 12 | 9945,89 | 10363,83 | 10799,33 | 11099,79 | 11253,14 | 11726,01 | 12218,75 | 12732,20 |
| 11 | 8790,51 | 9159,90 | 9544,81 | 9810,36 | 9945,89 | 10363,83 | 10799,33 | 11253,14 |
| 10 | 7769,34 | 8095,82 | 8436,01 | 8670,72 | 8790,51 | 9159,90 | 9544,81 | 9945,89 |
| 9 | 6866,80 | 7155,35 | 7456,03 | 7663,46 | 7769,34 | |||
| 8 | 6069,10 | 6324,13 | 6589,88 | 6773,22 | 6866,80 | 7155,35 | 7456,03 | 7769,34 |
| 7 | 5364,07 | 5589,48 | 5824,35 | 5986,40 | 6069,10 | 6324,13 | 6589,88 | 6866,80 |
| 6 | 4740,94 | 4940,16 | 5147,76 | 5290,97 | 5364,07 | 5589,48 | 5824,35 | 6069,10 |
| 5 | 4190,20 | 4366,28 | 4549,76 | 4676,34 | 4740,94 | 4940,16 | 5147,76 | 5364,07 |
| 4 | 3703,44 | 3859,06 | 4021,22 | 4133,10 | 4190,20 | 4366,28 | 4549,76 | 4740,94 |
| 3 | 3273,22 | 3410,76 | 3554,09 | 3652,97 | 3703,44 | 3859,06 | 4021,22 | 4190,20 |
| 2 | 2892,98 | 3014,55 | 3141,22 | 3228,61 | 3273,22 | 3410,76 | 3554,09 | 3703,44 |
| 1 | 2556,91 | 2664,35 | 2776,31 | 2853,56 | 2892,98 | |||
Článek 17
S účinkem ode dne 1. července 2008 činí příspěvek na vyživované dítě stanovený v čl. 14 prvním pododstavci přílohy XIII služebního řádu:
1.7.2008–31.12.2008344,55Článek 18
S účinkem ode dne 1. července 2008 činí příspěvek na vzdělání stanovený v čl. 15 prvním pododstavci přílohy XIII služebního řádu:
1.7.2008–31.8.200870,14Článek 19
S účinkem ode dne 1. července 2008 pro účely uplatňování čl. 18 odst. 1 přílohy XIII služebního řádu činí částka paušálního příspěvku uvedená v článku 4a přílohy VII služebního řádu platného do 1. května 2004:
127,01 EUR měsíčně pro úředníky platové třídy C4 nebo C5,
194,73 EUR měsíčně pro úředníky platové třídy C1, C2 nebo C3.
Článek 20
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 18. prosince 2008.
Za Radu
předseda
M. Barnier