Nařízení Rady (EU, Euratom) č. 1296/2009 ze dne 23. prosince 2009, kterým se s účinkem od 1. července 2009 upravují odměny a důchody úředníků a ostatních zaměstnanců Evropské unie a opravné koeficienty použitelné na tyto odměny a důchody
RADA EVROPSKÉ UNIE,
s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,
s ohledem na Protokol o výsadách a imunitách Evropské unie, a zejména na článek 12 tohoto protokolu,
s ohledem na služební řád úředníků a pracovní řád ostatních zaměstnanců Evropských společenství stanovené nařízením Rady (EHS, Euratom, ESUO) č. 259/68(Úř. věst. L 56, 4.3.1968, s. 1.), a zejména na články 63, 64, 65 a 82 služebního řádu a přílohy VII, XI a XIII služebního řádu a čl. 20 odst. 1 a články 64, 92 a 132 pracovního řádu ostatních zaměstnanců,
s ohledem na návrh Komise,
vzhledem k těmto důvodům:
Článek 1
Článek 2
S účinkem ode dne 1. července 2009 se v článku 66 služebního řádu tabulka základních měsíčních platů použitelná pro účely vyměření odměn a důchodů nahrazuje tímto:
| 1.7.2009 | STUPEŇ | ||||
|---|---|---|---|---|---|
| PLATOVÁ TŘÍDA | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| 16 | 16600,62 | 17298,20 | 18025,09 | ||
| 15 | 14672,17 | 15288,71 | 15931,17 | 16374,40 | 16600,62 |
| 14 | 12967,74 | 13512,67 | 14080,49 | 14472,23 | 14672,17 |
| 13 | 11461,32 | 11942,94 | 12444,80 | 12791,03 | 12967,74 |
| 12 | 10129,89 | 10555,56 | 10999,12 | 11305,13 | 11461,32 |
| 11 | 8953,13 | 9329,35 | 9721,38 | 9991,85 | 10129,89 |
| 10 | 7913,07 | 8245,59 | 8592,08 | 8831,12 | 8953,13 |
| 9 | 6993,83 | 7287,72 | 7593,96 | 7805,24 | 7913,07 |
| 8 | 6181,38 | 6441,13 | 6711,79 | 6898,52 | 6993,83 |
| 7 | 5463,30 | 5692,88 | 5932,10 | 6097,14 | 6181,38 |
| 6 | 4828,65 | 5031,55 | 5242,99 | 5388,85 | 5463,30 |
| 5 | 4267,72 | 4447,05 | 4633,92 | 4762,85 | 4828,65 |
| 4 | 3771,95 | 3930,45 | 4095,61 | 4209,56 | 4267,72 |
| 3 | 3333,77 | 3473,86 | 3619,84 | 3720,55 | 3771,95 |
| 2 | 2946,50 | 3070,31 | 3199,33 | 3288,34 | 3333,77 |
| 1 | 2604,21 | 2713,64 | 2827,67 | 2906,34 | 2946,50 |
Článek 3
S účinkem ode dne 1. května 2009 se opravné koeficienty použitelné podle článku 64 služebního řádu na odměny úředníků a ostatních zaměstnanců stanoví podle sloupce 6 následující tabulky. Rozhodným dnem pro provedení každoroční úpravy pro tato místa zaměstnání je 1. květen 2009.
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
|---|---|---|---|---|---|
| Země/místo | Odměna 1.7.2009 | Převod 1.1.2010 | Důchod 1.7.2009 | Odměna 16.5.2009 | Odměna 1.5.2009 |
| Bulharsko | 62,0 | 100,0 | 69,2 | ||
| Česká republika | 88,3 | 80,4 | 100,0 | ||
| Dánsko | 138,7 | 133,9 | 133,9 | ||
| Německo | 98,4 | 98,8 | 100,0 | ||
| Bonn | 98,6 | ||||
| Karlsruhe | 95,9 | ||||
| Mnichov | 106,1 | ||||
| Estonsko | 82,1 | 79,6 | 100,0 | ||
| Irsko | 114,7 | 110,6 | 110,6 | ||
| Řecko | 94,2 | 93,5 | 100,0 | ||
| Španělsko | 99,4 | 93,5 | 100,0 | ||
| Francie | 115,8 | 108,5 | 108,5 | ||
| Itálie | 110,6 | 106,5 | 106,5 | ||
| Varese | 97,1 | ||||
| Kypr | 88,7 | 91,5 | 100,0 | ||
| Lotyšsko | 84,5 | 77,1 | 100,0 | ||
| Litva | 76,5 | 71,0 | 100,0 | ||
| Maďarsko | 81,8 | 70,9 | 100,0 | ||
| Malta | 85,5 | 86,2 | 100,0 | ||
| Nizozemsko | 109,3 | 101,1 | 101,1 | ||
| Rakousko | 106,9 | 105,9 | 105,9 | ||
| Polsko | 64,0 | 100,0 | 72,2 | ||
| Portugalsko | 87,8 | 87,2 | 100,0 | ||
| Rumunsko | 59,1 | 100,0 | 69,3 | ||
| Slovinsko | 90,8 | 86,3 | 100,0 | ||
| Slovensko | 84,3 | 79,0 | 100,0 | ||
| Finsko | 121,3 | 116,6 | 116,6 | ||
| Švédsko | 98,0 | 100,0 | 102,8 | ||
| Spojené království | 100,3 | 100,3 | 120,3 | ||
| Culham | 96,5 |
Článek 4
Článek 5
Článek 6
S účinkem ode dne 1. ledna 2010 se příspěvek na cestovné za kilometr stanovený v čl. 8 odst. 2 přílohy VII služebního řádu upravuje takto:
0 EUR za každý kilometr od0 do 200 km0,3719 EUR za každý kilometr od201 do 1000 km0,6198 EUR za každý kilometr od1001 do 2000 km0,3719 EUR za každý kilometr od2001 do 3000 km0,1238 EUR za každý kilometr od3001 do 4000 km0,0597 EUR za každý kilometr od4001 do 10000 km0 EUR za každý kilometr nad10000 km.K uvedenému příspěvku na cestovné za kilometr se připočítá doplňkový paušální příspěvek:
185,92 EUR, je-li vzdálenost po železnici mezi místem výkonu služebních povinností a místem původu od 725 km do 1450 km,
371,79 EUR, je-li vzdálenost po železnici mezi místem výkonu služebních povinností a místem původu rovna nebo větší než 1450 km.
Článek 7
S účinkem ode dne 1. července 2009 činí denní příspěvek stanovený v čl. 10 odst. 1 přílohy VII služebního řádu:
38,43 EUR pro úředníka, který má nárok na příspěvek na domácnost,
30,98 EUR pro úředníka, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.
Článek 8
S účinkem ode dne 1. července 2009 činí dolní hranice příspěvku na zařízení stanovená v čl. 24 odst. 3 pracovního řádu ostatních zaměstnanců:
1094,01 EUR pro zaměstnance, který má nárok na příspěvek na domácnost,
650,50 EUR pro zaměstnance, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.
Článek 9
Článek 10
S účinkem ode dne 1. července 2009 se tabulka základních měsíčních platů v článku 93 pracovního řádu ostatních zaměstnanců nahrazuje tímto:
| FUNKČNÍ SKUPINA | 1.7.2009 | STUPEŇ | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PLATOVÁ TŘÍDA | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
| IV | 18 | 5722,65 | 5841,66 | 5963,14 | 6087,15 | 6213,73 | 6342,95 | 6474,86 |
| 17 | 5057,83 | 5163,01 | 5270,38 | 5379,98 | 5491,86 | 5606,07 | 5722,65 | |
| 16 | 4470,24 | 4563,20 | 4658,10 | 4754,97 | 4853,85 | 4954,79 | 5057,83 | |
| 15 | 3950,91 | 4033,08 | 4116,95 | 4202,56 | 4289,96 | 4379,17 | 4470,24 | |
| 14 | 3491,92 | 3564,54 | 3638,66 | 3714,33 | 3791,58 | 3870,43 | 3950,91 | |
| 13 | 3086,25 | 3150,43 | 3215,95 | 3282,82 | 3351,09 | 3420,78 | 3491,92 | |
| III | 12 | 3950,85 | 4033,01 | 4116,87 | 4202,48 | 4289,87 | 4379,08 | 4470,14 |
| 11 | 3491,89 | 3564,50 | 3638,62 | 3714,29 | 3791,52 | 3870,37 | 3950,85 | |
| 10 | 3086,24 | 3150,42 | 3215,93 | 3282,80 | 3351,07 | 3420,75 | 3491,89 | |
| 9 | 2727,71 | 2784,44 | 2842,34 | 2901,44 | 2961,78 | 3023,37 | 3086,24 | |
| 8 | 2410,84 | 2460,97 | 2512,15 | 2564,39 | 2617,71 | 2672,15 | 2727,71 | |
| II | 7 | 2727,65 | 2784,38 | 2842,30 | 2901,42 | 2961,76 | 3023,37 | 3086,25 |
| 6 | 2410,72 | 2460,86 | 2512,04 | 2564,29 | 2617,63 | 2672,07 | 2727,65 | |
| 5 | 2130,61 | 2174,93 | 2220,16 | 2266,34 | 2313,48 | 2361,60 | 2410,72 | |
| 4 | 1883,05 | 1922,22 | 1962,20 | 2003,01 | 2044,67 | 2087,20 | 2130,61 | |
| I | 3 | 2319,77 | 2367,92 | 2417,06 | 2467,23 | 2518,43 | 2570,70 | 2624,05 |
| 2 | 2050,78 | 2093,34 | 2136,79 | 2181,14 | 2226,40 | 2272,61 | 2319,77 | |
| 1 | 1812,98 | 1850,61 | 1889,01 | 1928,22 | 1968,24 | 2009,09 | 2050,78 | |
Článek 11
S účinkem ode dne 1. července 2009 činí dolní hranice příspěvku na zařízení stanovená v článku 94 pracovního řádu ostatních zaměstnanců:
822,88 EUR pro zaměstnance, který má nárok na příspěvek na domácnost,
487,86 EUR pro zaměstnance, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.
Článek 12
Článek 13
Článek 14
Článek 15
S účinkem ode dne 1. července 2009 se tabulka v čl. 8 odst. 2 přílohy XIII služebního řádu nahrazuje tímto:
| 1.7.2009 | STUPEŇ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PLATOVÁ TŘÍDA | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
| 16 | 16600,62 | 17298,20 | 18025,09 | 18025,09 | 18025,09 | 18025,09 | ||
| 15 | 14672,17 | 15288,71 | 15931,17 | 16374,40 | 16600,62 | 17298,20 | ||
| 14 | 12967,74 | 13512,67 | 14080,49 | 14472,23 | 14672,17 | 15288,71 | 15931,17 | 16600,62 |
| 13 | 11461,32 | 11942,94 | 12444,80 | 12791,03 | 12967,74 | |||
| 12 | 10129,89 | 10555,56 | 10999,12 | 11305,13 | 11461,32 | 11942,94 | 12444,80 | 12967,74 |
| 11 | 8953,13 | 9329,35 | 9721,38 | 9991,85 | 10129,89 | 10555,56 | 10999,12 | 11461,32 |
| 10 | 7913,07 | 8245,59 | 8592,08 | 8831,12 | 8953,13 | 9329,35 | 9721,38 | 10129,89 |
| 9 | 6993,83 | 7287,72 | 7593,96 | 7805,24 | 7913,07 | |||
| 8 | 6181,38 | 6441,13 | 6711,79 | 6898,52 | 6993,83 | 7287,72 | 7593,96 | 7913,07 |
| 7 | 5463,30 | 5692,88 | 5932,10 | 6097,14 | 6181,38 | 6441,13 | 6711,79 | 6993,83 |
| 6 | 4828,65 | 5031,55 | 5242,99 | 5388,85 | 5463,30 | 5692,88 | 5932,10 | 6181,38 |
| 5 | 4267,72 | 4447,05 | 4633,92 | 4762,85 | 4828,65 | 5031,55 | 5242,99 | 5463,30 |
| 4 | 3771,95 | 3930,45 | 4095,61 | 4209,56 | 4267,72 | 4447,05 | 4633,92 | 4828,65 |
| 3 | 3333,77 | 3473,86 | 3619,84 | 3720,55 | 3771,95 | 3930,45 | 4095,61 | 4267,72 |
| 2 | 2946,50 | 3070,31 | 3199,33 | 3288,34 | 3333,77 | 3473,86 | 3619,84 | 3771,95 |
| 1 | 2604,21 | 2713,64 | 2827,67 | 2906,34 | 2946,50 | |||
Článek 16
S účinkem ode dne 1. července 2009 pro účely uplatňování čl. 18 odst. 1 přílohy XIII služebního řádu činí částka paušálního příspěvku uvedená v článku 4a přílohy VII služebního řádu platného do 1. května 2004:
129,36 EUR měsíčně pro úředníky platové třídy C4 nebo C5,
198,33 EUR měsíčně pro úředníky platové třídy C1, C2 nebo C3.
Článek 17
S účinkem ode dne 14. července 2009 se sazby základních měsíčních platů v článku 133 pracovního řádu ostatních zaměstnanců nahrazují tímto:
| Platová třída | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Základní plat při plném pracovním úvazku | 1649,12 | 1921,23 | 2083,02 | 2258,43 | 2448,62 | 2654,81 | 2878,37 |
| Platová třída | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| Základní plat při plném pracovním úvazku | 3120,77 | 3383,57 | 3668,50 | 3977,43 | 4312,37 | 4675,52 | 5069,25 |
| Platová třída | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | ||
| Základní plat při plném pracovním úvazku | 5496,13 | 5958,97 | 6460,77 | 7004,85 | 7594,73 |
Článek 18
Článek 19
Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.
V Bruselu dne 23. prosince 2009.
Za Radu
předseda
C. Bildt