Tento předpis je součástí práva EU. Nařízení a směrnice EU jsou přímo použitelné nebo závazné pro členské státy včetně České republiky. Níže je zobrazen plný text v češtině z databáze EUR-Lex.
Nařízení EUCELEX 32009R1296

Nařízení Rady (EU, Euratom) č. 1296/2009 ze dne 23. prosince 2009 , kterým se s účinkem od 1. července 2009 upravují odměny a důchody úředníků a ostatních zaměstnanců Evropské unie a opravné koeficienty použitelné na tyto odměny a důchody

Datum vydání
23.12.2009
Vstup v platnost
30.12.2009
Rok
2009
Zdroj
EUR-Lex / Úřední věstník EU
Plný text na EUR-Lex

Znění vyhlášené v Úředním věstníku EU dne 23. 12. 2009 (v platnosti od 30. 12. 2009)

Zdroj: EUR-Lex 32009R1296

32009R1296

Nařízení Rady (EU, Euratom) č. 1296/2009 ze dne 23. prosince 2009 , kterým se s účinkem od 1. července 2009 upravují odměny a důchody úředníků a ostatních zaměstnanců Evropské unie a opravné koeficienty použitelné na tyto odměny a důchody

Aktuální znění

Nařízení Rady (EU, Euratom) č. 1296/2009 ze dne 23. prosince 2009, kterým se s účinkem od 1. července 2009 upravují odměny a důchody úředníků a ostatních zaměstnanců Evropské unie a opravné koeficienty použitelné na tyto odměny a důchody

RADA EVROPSKÉ UNIE,

s ohledem na Smlouvu o fungování Evropské unie,

s ohledem na Protokol o výsadách a imunitách Evropské unie, a zejména na článek 12 tohoto protokolu,

s ohledem na služební řád úředníků a pracovní řád ostatních zaměstnanců Evropských společenství stanovené nařízením Rady (EHS, Euratom, ESUO) č. 259/68(Úř. věst. L 56, 4.3.1968, s. 1.), a zejména na články 63, 64, 65 a 82 služebního řádu a přílohy VII, XI a XIII služebního řádu a čl. 20 odst. 1 a články 64, 92 a 132 pracovního řádu ostatních zaměstnanců,

s ohledem na návrh Komise,

vzhledem k těmto důvodům:

(1) S cílem zaručit úředníkům a ostatním zaměstnancům Unie stejný vývoj kupní síly jako státním úředníkům členských států je nutné upravit odměny a důchody úředníků a ostatních zaměstnanců Evropských společenství podle přezkumu z roku 2009,
(2) Komisí navržená úprava odměn a důchodů by měla být s ohledem na finanční a hospodářskou krizi, coby součást hospodářské a sociální politiky Unie, pozměněna. Při vhodné příležitosti by situace měla být přezkoumána,
PŘIJALA TOTO NAŘÍZENÍ:

Článek 1

S účinkem ode dne 1. července 2009 se v čl. 63 druhém pododstavci služebního řádu datum „1. července 2008“ nahrazuje datem „1. července 2009“.

Článek 2

S účinkem ode dne 1. července 2009 se v článku 66 služebního řádu tabulka základních měsíčních platů použitelná pro účely vyměření odměn a důchodů nahrazuje tímto:

1.7.2009STUPEŇ
PLATOVÁ TŘÍDA12345
1616600,6217298,2018025,09
1514672,1715288,7115931,1716374,4016600,62
1412967,7413512,6714080,4914472,2314672,17
1311461,3211942,9412444,8012791,0312967,74
1210129,8910555,5610999,1211305,1311461,32
118953,139329,359721,389991,8510129,89
107913,078245,598592,088831,128953,13
96993,837287,727593,967805,247913,07
86181,386441,136711,796898,526993,83
75463,305692,885932,106097,146181,38
64828,655031,555242,995388,855463,30
54267,724447,054633,924762,854828,65
43771,953930,454095,614209,564267,72
33333,773473,863619,843720,553771,95
22946,503070,313199,333288,343333,77
12604,212713,642827,672906,342946,50

Článek 3

S účinkem ode dne 1. července 2009 se opravné koeficienty použitelné podle článku 64 služebního řádu na odměny úředníků a ostatních zaměstnanců stanoví podle sloupce 2 následující tabulky.
S účinkem ode dne 1. ledna 2010 se opravné koeficienty použitelné podle čl. 17 odst. 3 přílohy VII služebního řádu na převody úředníků a ostatních zaměstnanců stanoví podle sloupce 3 následující tabulky.
S účinkem ode dne 1. července 2009 se opravné koeficienty použitelné podle čl. 20 odst. 1 přílohy XIII služebního řádu na důchody stanoví podle sloupce 4 následující tabulky.
S účinkem ode dne 16. května 2009 se opravné koeficienty použitelné podle článku 64 služebního řádu na odměny úředníků a ostatních zaměstnanců stanoví podle sloupce 5 následující tabulky. Rozhodným dnem pro provedení každoroční úpravy pro tato místa zaměstnání je 16. květen 2009.

S účinkem ode dne 1. května 2009 se opravné koeficienty použitelné podle článku 64 služebního řádu na odměny úředníků a ostatních zaměstnanců stanoví podle sloupce 6 následující tabulky. Rozhodným dnem pro provedení každoroční úpravy pro tato místa zaměstnání je 1. květen 2009.

123456
Země/místo

Odměna

1.7.2009

Převod

1.1.2010

Důchod

1.7.2009

Odměna

16.5.2009

Odměna

1.5.2009

Bulharsko62,0100,069,2
Česká republika88,380,4100,0
Dánsko138,7133,9133,9
Německo98,498,8100,0
Bonn98,6
Karlsruhe95,9
Mnichov106,1
Estonsko82,179,6100,0
Irsko114,7110,6110,6
Řecko94,293,5100,0
Španělsko99,493,5100,0
Francie115,8108,5108,5
Itálie110,6106,5106,5
Varese97,1
Kypr88,791,5100,0
Lotyšsko84,577,1100,0
Litva76,571,0100,0
Maďarsko81,870,9100,0
Malta85,586,2100,0
Nizozemsko109,3101,1101,1
Rakousko106,9105,9105,9
Polsko64,0100,072,2
Portugalsko87,887,2100,0
Rumunsko59,1100,069,3
Slovinsko90,886,3100,0
Slovensko84,379,0100,0
Finsko121,3116,6116,6
Švédsko98,0100,0102,8
Spojené království100,3100,3120,3
Culham96,5

Článek 4

S účinkem ode dne 1. července 2009 činí příspěvek na rodičovskou dovolenou stanovený v čl. 42a druhém a třetím pododstavci služebního řádu 894,57 EUR a 1192,76 EUR pro rodiče samoživitele.

Článek 5

S účinkem ode dne 1. července 2009 činí základní příspěvek na domácnost stanovený v čl. 1 odst. 1 přílohy VII služebního řádu 167,31 EUR.
S účinkem ode dne 1. července 2009 činí příspěvek na vyživované dítě stanovený v čl. 2 odst. 1 přílohy VII služebního řádu 365,60 EUR.
S účinkem ode dne 1. července 2009 činí příspěvek na vzdělání stanovený v čl. 3 odst. 1 přílohy VII služebního řádu 248,06 EUR.
S účinkem ode dne 1. července 2009 činí příspěvek na vzdělání stanovený v čl. 3 odst. 2 přílohy VII služebního řádu 89,31 EUR.
S účinkem ode dne 1. července 2009 činí minimální částka pro příspěvek za práci v zahraničí stanovená v článku 69 a v čl. 4 odst. 1 druhém pododstavci přílohy VII služebního řádu 495,89 EUR.
S účinkem ode dne 14. července 2009 činí příspěvek za práci v zahraničí stanovený v článku 134 pracovního řádu ostatních zaměstnanců 356,48 EUR.

Článek 6

S účinkem ode dne 1. ledna 2010 se příspěvek na cestovné za kilometr stanovený v čl. 8 odst. 2 přílohy VII služebního řádu upravuje takto:

0 EUR za každý kilometr od0 do 200 km0,3719 EUR za každý kilometr od201 do 1000 km0,6198 EUR za každý kilometr od1001 do 2000 km0,3719 EUR za každý kilometr od2001 do 3000 km0,1238 EUR za každý kilometr od3001 do 4000 km0,0597 EUR za každý kilometr od4001 do 10000 km0 EUR za každý kilometr nad10000 km.

K uvedenému příspěvku na cestovné za kilometr se připočítá doplňkový paušální příspěvek:

  • 185,92 EUR, je-li vzdálenost po železnici mezi místem výkonu služebních povinností a místem původu od 725 km do 1450 km,

  • 371,79 EUR, je-li vzdálenost po železnici mezi místem výkonu služebních povinností a místem původu rovna nebo větší než 1450 km.

Článek 7

S účinkem ode dne 1. července 2009 činí denní příspěvek stanovený v čl. 10 odst. 1 přílohy VII služebního řádu:

  • 38,43 EUR pro úředníka, který má nárok na příspěvek na domácnost,

  • 30,98 EUR pro úředníka, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.

Článek 8

S účinkem ode dne 1. července 2009 činí dolní hranice příspěvku na zařízení stanovená v čl. 24 odst. 3 pracovního řádu ostatních zaměstnanců:

  • 1094,01 EUR pro zaměstnance, který má nárok na příspěvek na domácnost,

  • 650,50 EUR pro zaměstnance, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.

Článek 9

S účinkem ode dne 1. července 2009 činí dolní hranice pro příspěvek v nezaměstnanosti stanovený v čl. 28a odst. 3 druhém pododstavci pracovního řádu ostatních zaměstnanců 1312,02 EUR a horní hranice 2624,05 EUR a paušální srážka činí 1192,76 EUR.

Článek 10

S účinkem ode dne 1. července 2009 se tabulka základních měsíčních platů v článku 93 pracovního řádu ostatních zaměstnanců nahrazuje tímto:

FUNKČNÍ SKUPINA1.7.2009STUPEŇ
PLATOVÁ TŘÍDA1234567
IV185722,655841,665963,146087,156213,736342,956474,86
175057,835163,015270,385379,985491,865606,075722,65
164470,244563,204658,104754,974853,854954,795057,83
153950,914033,084116,954202,564289,964379,174470,24
143491,923564,543638,663714,333791,583870,433950,91
133086,253150,433215,953282,823351,093420,783491,92
III123950,854033,014116,874202,484289,874379,084470,14
113491,893564,503638,623714,293791,523870,373950,85
103086,243150,423215,933282,803351,073420,753491,89
92727,712784,442842,342901,442961,783023,373086,24
82410,842460,972512,152564,392617,712672,152727,71
II72727,652784,382842,302901,422961,763023,373086,25
62410,722460,862512,042564,292617,632672,072727,65
52130,612174,932220,162266,342313,482361,602410,72
41883,051922,221962,202003,012044,672087,202130,61
I32319,772367,922417,062467,232518,432570,702624,05
22050,782093,342136,792181,142226,402272,612319,77
11812,981850,611889,011928,221968,242009,092050,78

Článek 11

S účinkem ode dne 1. července 2009 činí dolní hranice příspěvku na zařízení stanovená v článku 94 pracovního řádu ostatních zaměstnanců:

  • 822,88 EUR pro zaměstnance, který má nárok na příspěvek na domácnost,

  • 487,86 EUR pro zaměstnance, který nemá nárok na příspěvek na domácnost.

Článek 12

S účinkem ode dne 1. července 2009 činí dolní hranice pro příspěvek v nezaměstnanosti stanovený v čl. 96 odst. 3 druhém pododstavci pracovního řádu ostatních zaměstnanců 984,02 EUR a horní hranice 1968,04 EUR a paušální srážka činí 894,57 EUR.
S účinkem ode dne 14. července 2009 činí dolní hranice pro příspěvek v nezaměstnanosti stanovený v čl. 136 pracovního řádu ostatních zaměstnanců 865,73 EUR a horní hranice 2037,00 EUR.

Článek 13

S účinkem ode dne 1. července 2009 činí příspěvky za práci na směny stanovené v čl. 1 odst. 1 prvním pododstavci nařízení Rady (ESUO, EHS, Euratom) č. 300/76(Nařízení Rady (ESUO, EHS, Euratom) č. 300/76 ze dne 9. února 1976 o stanovení kategorií příjemců, podmínek poskytování a výše příspěvků, které mohou být poskytovány úředníkům pracujícím na směny (Úř. věst. L 38, 13.2.1976, s. 1).) 374,98 EUR, 565,98 EUR, 618,82 EUR a 843,65 EUR.

Článek 14

S účinkem ode dne 1. července 2009 se na částky uvedené v článku 4 nařízení Rady (EHS, Euratom, ESUO) č. 260/68(Nařízení Rady (EHS, Euratom, ESUO) č. 260/68 ze dne 29. února 1968, kterým se stanoví podmínky a postup pro uplatňování daně ve prospěch Evropských společenství (Úř. věst. L 56, 4.3.1968, s. 8).) použije opravný koeficient 5,412934.

Článek 15

S účinkem ode dne 1. července 2009 se tabulka v čl. 8 odst. 2 přílohy XIII služebního řádu nahrazuje tímto:

1.7.2009STUPEŇ
PLATOVÁ TŘÍDA12345678
1616600,6217298,2018025,0918025,0918025,0918025,09
1514672,1715288,7115931,1716374,4016600,6217298,20
1412967,7413512,6714080,4914472,2314672,1715288,7115931,1716600,62
1311461,3211942,9412444,8012791,0312967,74
1210129,8910555,5610999,1211305,1311461,3211942,9412444,8012967,74
118953,139329,359721,389991,8510129,8910555,5610999,1211461,32
107913,078245,598592,088831,128953,139329,359721,3810129,89
96993,837287,727593,967805,247913,07
86181,386441,136711,796898,526993,837287,727593,967913,07
75463,305692,885932,106097,146181,386441,136711,796993,83
64828,655031,555242,995388,855463,305692,885932,106181,38
54267,724447,054633,924762,854828,655031,555242,995463,30
43771,953930,454095,614209,564267,724447,054633,924828,65
33333,773473,863619,843720,553771,953930,454095,614267,72
22946,503070,313199,333288,343333,773473,863619,843771,95
12604,212713,642827,672906,342946,50

Článek 16

S účinkem ode dne 1. července 2009 pro účely uplatňování čl. 18 odst. 1 přílohy XIII služebního řádu činí částka paušálního příspěvku uvedená v článku 4a přílohy VII služebního řádu platného do 1. května 2004:

  • 129,36 EUR měsíčně pro úředníky platové třídy C4 nebo C5,

  • 198,33 EUR měsíčně pro úředníky platové třídy C1, C2 nebo C3.

Článek 17

S účinkem ode dne 14. července 2009 se sazby základních měsíčních platů v článku 133 pracovního řádu ostatních zaměstnanců nahrazují tímto:

Platová třída1234567
Základní plat při plném pracovním úvazku1649,121921,232083,022258,432448,622654,812878,37
Platová třída891011121314
Základní plat při plném pracovním úvazku3120,773383,573668,503977,434312,374675,525069,25
Platová třída1516171819
Základní plat při plném pracovním úvazku5496,135958,976460,777004,857594,73

Článek 18

V případě potřeby se toto nařízení přezkoumá a Komise případně předloží návrh na jeho změnu, o němž Rada rozhodne kvalifikovanou většinou.

Článek 19

Toto nařízení vstupuje v platnost prvním dnem po vyhlášení v Úředním věstníku Evropské unie.

Toto nařízení je závazné v celém rozsahu a přímo použitelné ve všech členských státech.

V Bruselu dne 23. prosince 2009.

Za Radu

předseda

C. Bildt

Tento web používá nezbytné cookies pro fungování služby a volitelné analytické cookies pro měření návštěvnosti. Více informací