RozsudekZrušeno📖 Sb. NSS

Spisová značka

7 Afs 41/2007

Soud: Nejvyšší správní soudDatum rozhodnutí: 2008-05-30Senát: Tříčlenný senátČ. j.: 7 Afs 41/2007-50Oblast: Daně - ostatníZpravodaj: CIHLÁŘOVÁ Eliška, JUDr.ECLI:CZ:NSS:2008:7.Afs.41.2007.50
Další údaje
Předmět řízení: Daňové řízení: lhůta pro vymáhání daňového nedoplatku
Účastníci a aplikované předpisy

Aplikované předpisy

  • k § 70 odst. 1 zákona č. 337/1992 Sb.

Plný seznam účastníků (z vyhledávače NSS)

  • Fyzická osoba (anonymizováno)- stěžovatel
  • Fyzická osoba (anonymizováno)- žalobce/navrhovatel 1.st
  • Finanční ředitelství v Brně- žalovaný/odpůrce 1.st
  • Finanční ředitelství v Brně- účastník řízení

Klíčová slova (vyhledavač NSS)

070063

Právní věta

O předpisu daňového penále za pozdní úhradu záloh daně silniční musí být daňový dlužník vyrozuměn ve lhůtě, v níž se promlčuje vybrání těchto záloh, přičemž běh promlčecí lhůty ve vztahu k penále za prodlení úhradou záloh nelze vázat na daň jako takovou. Pokud se nedoplatek záloh na daň silniční stal splatným v roce 1998, pak v souladu s § 70 odst. 1 zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, začala lhůta pro vybrání a vymáhání daňového nedoplatku na zálohách na dani silniční běžet od 1. 1. 1999.

Předpisy v právní větě

Vazby mezi rozhodnutími (Překonáno, Odlišeno, Navázáno) doplňujeme postupně a zobrazujeme jen ověřené; chybějící štítek neznamená, že rozhodnutí nebylo překonáno.

Plný text

Předpisy:

k § 70 odst. 1 zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků *)

(Podle rozsudku Nejvyššího správního soudu ze dne 30. 5. 2008, čj. 7 Afs 41/2007-50)

Právní věta

O předpisu daňového penále za pozdní úhradu záloh daně silniční musí být daňový dlužník vyrozuměn ve lhůtě, v níž se promlčuje vybrání těchto záloh, přičemž běh promlčecí lhůty ve vztahu k penále za prodlení úhradou záloh nelze vázat na daň jako takovou. Pokud se nedoplatek záloh na daň silniční stal splatným v roce 1998, pak v souladu s § 70 odst. 1 zákona č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků, začala lhůta pro vybrání a vymáhání daňového nedoplatku na zálohách na dani silniční běžet od 1. 1. 1999.

Tento web používá nezbytné cookies pro fungování služby a volitelné analytické cookies pro měření návštěvnosti. Více informací